Edsilia Rombley geniet in Helsinki

Uitgegeven: 4 mei 2007 19:06

AMSTERDAM - Edsilia Rombley geniet met volle teugen in Helsinki. De zangeres vertegenwoordigt Nederland volgende week tijdens het Eurovisie Songfestival. "Het gaat heel erg goed", vertelde ze vrijdag telefonisch in het entertainmentprogramma RTL Boulevard. "We zijn alleen maar aan het oefenen."

De 29-jarige zangeres vertelt verder niet bezig te zijn met haar concurrenten. "Ik heb wel een travestiet gezien, ik weet niet precies uit welk land, maar ze vond ons nummer geweldig en begon meteen mee te zingen."

De polls op internet doen haar ook niet veel. "Ik krijg tot nu toe alleen maar leuke reacties", zegt ze.

Oefenen

De rest van de week bestaat uit oefenen, oefenen en nog eens oefenen. "We dachten dat het podium veel groter was, dus we moesten onze danspasjes aanpassen."

Ook is ze niet bang dat haar gouden keeltje haar in de steek laat tijdens haar optreden. "Ik ben banger dat ik struikel of zo", lacht ze.

Tweede keer

Rombley, die woensdag naar de Finse hoofdstad afreisde, zingt volgende week zaterdag het nummer 'On top of the world'. Ze doet voor de tweede keer mee aan het zangspektakel.

In 1998 vertegenwoordigde ze Nederland al met het nummer 'Hemel en aarde'. Toen eindigde ze op de vierde plaats.